STOEPPLANTEN ONDER DE LOEP

Verlengd tot en met 25 september 2022!!!!
Workshop Inleiding botanisch tekenen op 2 en 8 september door Wapke Coolen. Inschrijven!

Wapke Coolen, paardenbloem

MET PENSEEL

LENS

Jan Rijnbout, vroegeling

Van 4 juni t/m 31 juli 2022 is in het Stadsmuseum Grave iets bijzonders en toch gewoons te zien: Foto’s van wilde planten op de stoep, in combinatie met tekeningen en aquarellen. De eerste gepresenteerd op de plek waar ze groeien – stoeptegels. Dit keer niet buiten, de tegels zijn speciaal voor dit doel het museum in gebracht. De tekeningen en aquarellen prijken aan de muren.

Voor de Botanische tekenaars was het onderwerp een ontdekkingsreis. Om tussen het soms wat smoezelige groen op de stoep ineens een hemelsblauw bloempje open te zien gaan was een klein wonder, de tekenaars beleefden er vele.

De fotografen zagen hun geliefde stad Grave ook met heel andere ogen. Soms liggend op stoep werden vele kleurrijke macrofoto’s gemaakt.

(vrij uit De Tuin in vier seizoenen)

De tentoonsteling is tot stand gekomen in samenwerking met de Hortus Botanicus in Leiden, De Vereniging Botanische Kunstenaars Nederland, het Stadsmuseum Grave en Fotoclub de Soos.

Klik op de foto voor een impressie van de opening op 4 juni 2022.

Foto Anneke Pahlplatz, kluwenhoornbloem

Comments are closed.