Door het jaar heen zijn er op onze fotoclub een aantal vaste activiteiten, hier volgt een korte opsomming.

Foto van de maand
Iedere maand wordt een thema vastgesteld voor het maken van de foto van de maand.

Deze foto’s worden op de clubmiddagen besproken.

Foto Anke Zwikker

Foto Review en dilemma
Tijdens een aantal bijeenkomsten worden foto’s van leden uitgebreid besproken. Leden kunnen daarvoor foto’s met titel insturen. Gesproken wordt o.a. over de gekozen titel van de foto, de compositie, lijnen, scherpte-diepte en originaliteit. Bij het dilemma wordt besproken welke foto over een bepaald onderwerp de beste is.

Foto Pieter van de Ven

Lezing of demonstratie
Soms worden mensen uitgenodigd om een lezing, een inleiding of demonstratie te geven aan de leden van de fotoclub. Ook nodigen we mensen uit die beroepsmatig werken met fotografie om ons te vertellen over hun interessante beroep en ons hun werk te tonen.

Excursie
Een aantal keren per jaar gaan we samen ergens een reportage maken. Zo waren we o.a. in Rotterdam voor een hele productieve maar vooral gezellige dag, met als resultaat prachtige foto’s! Van te voren bespreken we deze trip zodat we goed beslagen op pad gaan.

Foto: Marijke Dankers

Kettingfoto
Alle leden van de fotoclub worden enkele malen per jaar uitgenodigd om een foto in te sturen die aansluit op een foto die ze ontvangen van een voorganger, met daarbij een korte verklarende tekst. Op deze manier worden er fotokettingen gemaakt die uiteindelijk tijdens een bijeenkomst worden gepresenteerd.

Foto: Anneke Pahlplatz.

Jaarvergadering
In het najaar wordt tijdens een clubmiddag de jaarvergadering gehouden.

Feestelijke afsluiting clubjaar / awardavond
Elk jaar wordt aan het eind van het clubjaar een feestelijke avond georganiseerd. Tijdens deze avond, waar de leden met hun partners welkom zijn, wordt de jaarlijkse Award voor beste foto van het jaar uitgereikt. Deze winnende foto wordt gekozen door een beroepsfotograaf.

Comments are closed.