Fotografieweetjes van derden

Klik HIER voor scherpstellen voor gevorderden

Photofacts Academy

Uit Zoom: De leukste basis voor macrofotografie: Bloemen en planten

Het fotograferen van bloemen en planten is voor de beginnende macrofotograaf een mooi startpunt, maar het klinkt eenvoudiger dan dat het is. Gebruik van de lenzen.

Uit ZOOM: De belangrijkste fotografietips voor beginners.
In dit artikel kun je klikken op zeer veel interessante artikelen uit het fotoblad ZOOM van de afgelopen jaren.
Behalve technische artikelen kun je ook veel wetenswaardigheden vinden over de diverse soorten fotografie : Natuurfotografie, macrofotografie, landschapsfotografie, portretfotografie, reisfotografie, concert en theater, sport en straatfotografie. Je vindt ook artikelen over het bewerken van foto’s.

Sneeuw en IJs fotografie

KLIK HIER voor INFORMATIE over  IJS FOTOGRAFIE uit ROOTS

Nog meer tips uit ZOOM

5 tips om creatieve foto’s te maken met behulp van sluitertijd. Klik hier
Voorkom ruis in het donker –
4 praktische tips
De perfecte uitsneden maken in Lightroom.
Voorbeelden
Simpel uitgelegd – Bijzondere standpunten:

Simpele tips voor het beginnen met flitsfotografie

Tegenlicht gebruiken in je foto’s – zó doe je dat!

De beste tips voor het maken van winterse plaatjes.

Portretfotografie bij daglicht!

Nuttige hulp bij je computerwerkzaamheden vind je op Seniorweb www.seniorweb.nl

Fijn ook om op te snuffelen de Laura Vink Academie

Hoe werkt mijn camera?

Voor onze nieuwe leden die graag wat meer willen opsteken over hoe hun camara werkt….

Op Photofactsacademy  vind je onder andere complete cursussen over Photoshop en Lightroom.
Maar, nog mooier! Je  vind er een Online Basiscursis Fotografie, hélemaal GRATIS!
In deze cursus voor beginnende fotografen leer je controle te krijgen over jouw camera en zo betere foto’s te maken!
In de cursus leer je o.a. wat diafragma, sluitertijd en lichtgevoeligheid zijn.

Welke soorten fotografie zijn er?

Portretfotografie en natuurfotografie zijn dan misschien wel de meest bekende en populairste vormen van fotografie, maar er zijn veel meer soorten. Je kunt de verschillende soorten fotografie op diverse manieren indelen, maar vaak overlappen ze elkaar. Bovendien heeft elke vorm van fotografie zijn eigen tips en trucs. Hier lees je welke soorten fotografie er zoal zijn.

NIEUW: Heel Holland fotografeert

Op deze interessante site vind je diverse lesmogelijkheden en gratis tips. Zoals een gratis inspiratieserie waarin je ook een heel handig spiekbriefje kunt vinden om bij je te hebben in de fototas.

Comments are closed.