Scroll to Content

startfoto serie B

Wat een rust op het mooie strand van Praia de Rocha in de Algarve van Portugal!  Onder al die leuke parasolletjes kunnen we nog nagenieten van de warmte van de mooie zomer.
Probeer weer 2 elementen uit de foto die je krijgt toegestuurd in jouw foto te laten terugkomen.

Pieter van de Ven

Van zon, zee en strand naar de herfst in Grave. De parasols staan al in de herfststand, het buitenmeubilair heeft, na deze prachtige zomer, de weg gevonden naar de winterberging. De zee is ingeruild voor de Maas. Nou….. hier doen we het weer een half jaar mee.

Anne-Miek Verpalen

hoera de kettingfoto altijd leuk, de foto die mij is toegestuurd is, deed mij denken aan een foto die ik heb gemaakt in Canada. Drie stoelen op een rijtje aan de oever van een rivier. Enigszins te vergelijken met de parasols aan de oever van de Maas  ritmisch op een rijtje. De kleur rood komt terug in de geraniums aan de lantarenpaal, wat is de wereld mooi en dat mijlen ver uit elkaar.

Gerard Veenstra

Drie Canadian Adirondackchairs op een houten vlonder. Voor die foto moet een eind gereisd zijn. Mijn antwoord staat in de achtertuin. twee stoelen en een tafel, ook op een houten vlonder. de stoelen zijn van metaal. De tafel heeft een kunststofblad. Heel wat anders dan het gezellige Hout. De overeenkomst is dat de stoelen van beide foto’s  alleen maar goed zitten met een paar kussens.

Anke Zwikker

De foto die ik kreeg, roept bij mij weemoed naar de voorbije zomer op! Lege stoelen, wel wat herfstbladeren, die aarzelend de zitplaats gaan innemen. Ik geniet altijd van de herfst met zijn prachtige kleuren! En ik hoop, dat ik door mijn foto dat gevoel kan overbrengen!

Henk Vissers

In dat weekend hebben wij  Ieper in Belgie bezocht, wat tijdens de eerste WO totaal in puin geschoten was. Op zondag 11november vond  de herdenking plaats van de grote oorlog  100 jaar geleden . Er liggen 600.000 gesneuvelde soldaten in de omgeving van Ieper , 128 landen deden mee aan deze tragedie. Op het graf van een gesneuvelde soldaat stond nog een roosje , en dat is ook het symbool van deze oorlog  de poppy .Als aanknopingen heb ik gezocht in de bladeren van de bomen en de kleur groen van het gras.

Trudy Visman

Mijn associatie met de  klaproos doet mij aan de 1e oorlog denken. De eenzaamheid die achterbleef na de verwoesting. Dit spinnenweb symboliseert de tranen.

Klaas van Spanje

Hier een uitsnede van een graspolletje.
De aanknopingspunten waren  glinsterende dauwdruppels + bladergroen.

Els van Paasen

Deze foto is genomen op een troosteloze zondag en sluit naadloos aan op de mij toegezonden foto. Nat gras en een waterige perenboom. Je zou bijna vergeten dat we een prachtige zonnige zomer hebben gehad.

en zo zijn we weer terug bij de startfoto!